Thursday, September 30, 2010

SUSU IBU

Entry yg selalu kt bace dalam blog ibu2..hehehhe..kali ni aku nk share skit kebaikan susu ibu nie...alhamdullilah sikecil (tukar name rebina ungu ye) masih bf..umor si rebina ungu nie dh 10bln 3minggu...tp bukan full Breastfeed..malam jek ks...alhamdullilah kilang susuku masih mnghasil hasil tenusu...hehhehee...

kebaekan yg kt ley dpt dr bf nie, anak mmg akn dekat sgt ngan kt..mmg aku akuinyer..kdg2 dia bole rase ape yg kt rase..dah cam twins laks kan..mcm aku xsuke org tue, dia pun akan nagis ble dekat ngan org tue...hehehe...tp skung nie si rebina ungu nie pun mmg xnak kt org laen..selain tue, bf nie gak ley mngelakkan BREAST CANSER..tp depend on makanan gak..klau kt maen bedal jek ape yg kt nk makan semua sakit akn dtg kat kt...so jage lah makan...lg2 kt nie kalu bf..nati ape yg kt mkan anak pun makan gak...so berhati2 ngan pemakanan yg anda ambil..

BF nie gak sangat bagus sbb ibu2 yg kt luar bole maintain ngan berat yg ideal anda sblm preggy..mmg btl teori nie..kalu kt jaga makan kt insyallah badan kt xkan kedebub besarrr...hehe..cam aku, abis jek pantang mmg xusik pun ais..ya ALLAH tringin jek baru aku merase..kalu x mmg xsentuh agi...sekali2 jek..mayakkan kan minum susu.tp aku mmg xminum susu, so aku tukarkan susu cokelat..@least ade gak sumber susu aku..lalallalaa...sayur pun penting..tppp..aku xmakan sayur!!!hehehe..aku tukat benda yg laen...alhamdullilah lepas bersalin badan aku masih muat pakai baju yg dulu2..lalallaa...suar jeans lame pun muat agi!..badan ibu yg nyusukan baby nie mayak faedahnyer dan hikmahnyer...

bg aku,pemakanan, peminuman kt seharian mmg bole merangsangkan pengeluaran tuk kilang susu kt...ape yang penting, kt kene selalu berdoa dan set mind ikhlas tuk susukan anak2 kt sendiri..

source yg nie korg ley klik tuk info psl bf nie...

No comments:

Post a Comment