Wednesday, September 29, 2010

Kelahiranmu

assalamualaikum..

hi, aku nk shara lah pasal kelahiran anak aku di bumi ALLAH swt..saat kelahiran yg sangat ditunggu oleh setiap 1st parents...hehehe..cam kami..ya ALLAH sgt lah neves dats time...aku disahkan ngandung aku pg ngan opismate...bukan xnak gie ngan hasben.time tue dia bz, aku laks xsedap hati sbb peyed xdtg lagi then gie lah drop by check..hehehe..mule2 ade wat pragnancy test kt umah tp xnmpak 2line pon..tue lah yg xsedap hati trus gie DEMC...time tue aku ade kene phiphi xlawas..hehhee..sekali check doktor ckp pergnent...ALHAMDULLILAH....igtkan nk lah surprise xmo ks taw en hasben kan..sbb lg bape hari jek bufday dia...tp mulutku dh gatal...trus kol..pastu dia sgt teruja...trus panggil aku mama...(ops sgt geli kot time tue)..tp yg penting time tue kami sgt happy...mule2 nk rancang tp ble pkr alik..XPERLU nk rancang2..sbb setiap kelahiran didunia nie ade hikmahnyer..ANAK adalah sumber rezeki kt, insyallah...

skip lah ct eyh...
dalam tempoh preggy nie aku asik berjalan2 jek...gie mandi swimming pool lah..gie pangkor lah...sgt lasak dats time..mase 4bulan aku masih maen bowling...ya ALLAH, alhamdullilah kandungan aku xde pape...


ble dah hampir time 8bulan..aku gie lah check biase kt klinik...ade satu hari, perut aku amat lah sakit..then gie check anaku songsang...sangat lah neves..mmg terase kepalanyer bbtl kt tulang rusuk aku..ble tye pakar, air ketuban still ade...n perut aku still ade space kosng tuk anakku berpusing...tp dia xmoooo....so doktor dcide suwo kami pilih cser...sbb nie dh last choice..so doktor suwo kami pilih date..hehehe..nie keje en hasben...dia laks yg gedik2 nk pilih date..amboi...time nie aku ade 3weeks till due date..so kami dcide pilih 11/11/2009..hehhee..mule2 aku xsgt concern psl date nie..ble igt2 alik bulan 11 adalah segalanyer n bermulenye kami...Num 11 sgt istimewa...nk taw nape istimewa...
  • 27/11/2004 - anniversary kami bercintan.
  • 28/11/2008 - kami diijabkabulkan.
  • 11/04/1982 - tarikh lahir en hasben.
  • 20/11/1983 - mak n abah anniversary..
  • 11/11/2009 - Nur Dariya Minhalina lahir..
sambung alik cte td..so ble dh pilih..aku ade ms 2 weeks tue bedal ape yg bole...jalan ke mane yg bole...siap tgk wayang agi time boyot2 tue...hehhe..tp kami amik sit yg blkg sekali lah..malu lah nk merentas org2 ramai2...sgt privacy...sok nk bersalin kami masih sempat ke ou mncari beg si kecik..

sok pagi..11/11/2009..siap magun2, mandi...hati sgt riang...siap berjenaka ngan suami...kami siap cam nk gie kerja..smpai MIL (motherinlaw) igtkan aku nk gie check up biase..dia xigt aku nk beranak hr tue...hehehe..sbb kami mmg amat biase...xbwk ape2 pun...sampai hospital aku dh check in then trus msuk wad tuk tnggu turn..time nie dh berdebar gle..en hasben dia still gigih disebelahku...nurse amik tekanan darah..apstu dia psg wayar ape then ley dgr beep jantung si kecik...syahdunyer....xsabar..opsss lupe laks nk cte..
mlm aku nk cser tue..aku ade minum air penawar,xmo kasi neves...aku mmg mayak minum air mlm tue....pastu aku cam neves sbb tgk org sebalah aku nie dok aduh..aduh..aduh..merengek...adoiiiii!!ko wat aku sgt neves taw!!...



tpt kul 8.00 aku di sorong msuk OT..hehehe..aku siap pndng kiri kanan..aduh kecik gle blik nie..siap ley layar hot fm taw time tgh cser..sgt layan..ttbe dtg sorg doktor laki yg sgt indian's look yg comel oke..pakar bius..dah lah aku xpernah msuk hsptl, ape ntah agi kene bius...1st time bebeh...hhehehe...pastu doktor tue suwo aku duduk ats katil special tue dia cucuk blkg aku aku bole xrase sakit...pelik gle..dia cucuk lah dlm 3kali...kali ke3 tue aku adoi gak lah...sbb trkene urat aku...doktor tue pun tye aku mcm2..dia xkasi aku tido...dia ckp aku sgt kental n xtakut...sbb dlm OT aku asik senyum jek..alamak lupe nk cte psl en hasben...dia xley masuk sbb aku kene cser..ikt prosedure hosp..so dia pun gielah bf sambil hati resah...aku dlm OT siap ley intai kt ats tgk kerja dorg..sgt lah pantas..alahamdullilah tepat 8.47am si kecil pun selamat dikeluarkan..ttbe ade satu incident yg xnak berlaku agi trjadi...jeng..jeng...si kecil dh trmakan tahinyer sndiri...tp air ketubanku xpecah agi..lepas doktor berjaya kuarkan sekecik 3.1kg trus bwk kt aku then trus kiss kejap trus dorg bwk gie ICU...dikala ini en hasben tgh makan trus neves sbb dpt kol dr hosp. anak kami dimasukkan kt ICU....sgt gabra dia trus stop mkn n trus gie jumpe doktor..aku kt dlam OT tgh mamai...dah..doktor siap jahit dan aku trus disorong ke wad menunggu.time nie aku dah sgt2 risau....gle oOOooooOo..aku kandungkan 9bulan tup..tup dia xde kt sisi aku time aku dh abis cser...sgt luluh okey...

alhamdullilah doktor ckp dia trmakan skit tahi dia...so xde ape nk risaukan..cume dia dijage ngan rapi..hanye parents jek ley jengkuk baby..org laen gigih ks susu time kuar2 jek..aku? kesian gle...nagisssssss jek lah time nie...dlm kul 11.00mlm baru dpt bilik single...aku mmg lemah gle..aku xrase ape2 dr pinggang smpai ke ujung kaki...ble nk tukar blik baru aku trasa sakit..adoi...ya ampunn..nk jalan pun sakit..ape ntah agi bergerak..bertapa seksanyer aku..tp aku kene gagahkan..sbb ank kene gak nk tgk si kecik pg sok...

sok pg, aku nk gak tgk sikecik..tp en hasben ckp tgu doktor dtg lah ape lah..aku nk gak...aku gagahkan nk tgk gak...ble doktor ckp aku ley tgk...aku pun gie tgk ank aku..ya ALLAH, sayunyer hati aku ble tgk bdn dia pun ngan wayar...kesian dia sgt..smlm xsempat nk tgk...sekelip mate jek pastu trus dorg pisahkan kami..aku pgil2 sikecil nie..dia cam taw mama dia dtg tgk dia.... ;(
aku nagis, tp tahan dpn en hasbenku...aku duk dlm hsptl 3h2m pastu kene check out..tp sikecil kami kene tahan agi...taw x dia duk bape hari? 6h5m..sgt lame...tp sbbkan nk kan sikecil sehat sepenuhnyer kene lah kami berkorban..

hari2 aku gie tgk dia....hari2 aku try pump kt hsptl tp xley...aku xley nk pump sbb ankaku lom rasmikan...ble tiub dh tanggal sbb si kecil bole bernafas ngan sndirinye aku pun try ks susu..tp dia lom nk sgt mebi sbb xselesa..hr ke 6 doktor kol bole bwk alik...happppyynyer kami...dan bermula lah kami hidup kami ngan si kecil, NUR DARIYA MINHALINA.

2 comments:

  1. waaaaaaaaaaaahhh! begitulah cerita cik dariya comel kiteeee!he he he......sayu je baca cite awak ni lah! xpe...dariya besar comel sama cam mak nye!janji sihat walafiat.... :)

    ReplyDelete